Pigmenty artystyczne Szmal
Na stanie: 275
Czas dostępności: Dostępny od ręki
Indeks/kod produktu: 26730
Producent: Szmal
Opis produktu Pigmenty artystyczne Szmal
- pigmenty organiczne osadzone na wypełniaczu
- łatwo zwilżalne, w dostatecznym stopniu światłotrwałe
- soczyste
- jaskrawe
- żywe
- czyste barwy
- opakowanie 25, 50 lub 75g
- kolory mogą się różnic od realnych barw, ma na to wpływ dużo czynników, np. ustawienia monitora (telefonu)
- poniżej opis niektórych rodzajów pigmentów
Pigmenty studyjne tzn. do farb studyjnych
są to pigmenty organiczne osadzone na wypełniaczu, łatwo zwilżalne, w dostatecznym stopniu światłotrwałe, soczyste, jaskrawe, żywe, czyste barwy, nietoksyczne. Ze względu na niższe ceny doskonałe do prac studenckich, do obrazów o bardzo dużej powierzchni, w scenografii,
do malarstwa ściennego (we wnętrzach), dla potrzeb aranżacji wnętrz; Można je mieszać z dowolnymi spoiwami, ale szczególnie dobrze sprawdzają się z medium akrylowym i jako półprodukt do wyrobu pasteli. Polecamy uzupełnienie tej palety pigmentami ziemnymi (również nietoksyczne).
Pigmenty o zdolności świecenia wtórnego, tworzenia poświaty, fosforyzujące
Pigmenty świecące wtórnie posiadają w jasnym świetle bardzo słabe kolory, natomiast w ciemności świecą i mają wyraziste barwy. Długość świecenia wtórnego i odporność na światło jest dobra, pod wpływem ługów (alkaliów) i kwasów niszczeją. Najlepiej rozrabiać je w żywicy syntetycznej np. w Paraloidzie B72 w acetonie lub B82 w alkoholu, ewentualnie w dyspersjach akrylowych. Pigmenty świecące składają się z dyslokowanych metalami ciężkimi kryształów siarczku cynku i dlatego są kwalifikowane jako toksyczne.
Pigmenty odblaskowe - "pigmenty świecące" - fluoryzujące
pigmenty odblaskowe mają zdolność "świecenia" w świetle dziennym i w ciemności, posiadają bardzo jaskrawe kolory, bardzo dobrze widoczne w dzień. Efekt świecenia jest najsłabszy w przypadku błękitu. Pigmenty te są wystarczająco światłotrwałe do celów dekoracyjnych, ale nie w tym stopniu w jakim wymaga paleta wysokogatunkowych farb artystycznych. Duża dawka UV powoduje zmianę barwy (blaknięcie). Są produkowane na bazie pigmentów organicznych, dzięki temu nie są toksyczne.
Sproszkowane metale
można stosować do barwienia powłok, patynowania, malowania, do retuszy, jako wypełniacz do kitów na obiektach z metalu itp.
Pigmenty laserunkowe
są to pigmenty produkowane na bazie pigmentów żelazowych, posiadają wszystkie wskaźniki trwałości w stopniu najwyższym, niewrażliwe na temperaturę do 160 C . Można je stosować do uszlachetniania pigmentów ziemnych, lub z pigmentami perłowymi typu Ekaton i Ekaton S do złocistych laserunków. Można też wykonywać nimi cieniutkie laserunki bez mieszania z jakimkolwiek innym pigmentem; Można stosować mieszanki z łyszczykami drobno mielonymi. Ich kolory są bardzo czyste i intensywne.
Pigmenty o perłowym połysku, złota mineralne
są to specjalne miki o najwyższej światłotrwałości. Na skutek pracochłonnego procesu pokryte są tlenkami metali. Pigmenty te są nietoksyczne i nadają się do charakteryzacji.
Pigmenty typu Ekaton są powlekane bielą tytanową. Nadają się szczególnie do uzyskiwania efektu metalizacji, ponieważ w połączeniu z każdym laserunkowym pigmentem dają połyskującą metalicznie powierzchnię. Typ Colibri to metaliczne pigmenty kryjące. Typ Chroma to pigmenty o własnościach interferencyjnych. Na jasnym podłożu oddziaływują kryjąco - biało, na podłożu ciemnym, absorbującym światło pojawia się i uwidacznia ich perłowy charakter.
Przy rodzaju Duo chodzi o dwubarwny pigment interferencyjny.
Duo czerwono – zielony to czerwonawy pigment iryzujący na zielono.
Złota mineralne typu Colibri sprawdzają się szczególnie dobrze i polecane są w pozłotnictwie; Pozłacanie przy pomocy tych pigmentów jest konkurencyjne cenowo, a efekt jest niewspółmierny do jakichkolwiek innych proszków poza złotem naturalnym.
Wszystkie pigmenty perłowe nadają się do wszelakich technik z użyciem różnych spoiw np.; wapna, oleju, akrylatów, klejów, temper, żywic itp.
Pigmenty kadmowe
pigmenty kadmowe wykazują największą światłotrwałość, są kryjące i wydajne.
Ze względu na zawartość kadmu są trujące, szczególnie przy spalaniu.
Pigmenty własnej produkcji wg historycznych receptur
to pigmenty wytwarzane ręcznie, podług historycznych receptur zawartych m.in. w Traktacie Mnicha Teofila.
Pigmenty takie, w większości mineralne (pochodzące z kamieni półszlachetnych jak np. ultramaryna naturalna z lazulitu oraz innych skał), ale także organiczne jak np. sepia z mątwy nie są nigdzie produkowane poza manufakturą Dr Kremera.
Na przełomie XIX i XX wieku zostały wyparte przez barwniki produkowane fabrycznie na drodze chemicznej syntezy. Jednak po latach zauważono znaczącą różnicę pomiędzy stosowaniem barwników naturalnych, a syntetycznych. Leży ona m.in. w wrażeniu laserunkowości i migotliwości, co determinuje m.in. wielkość kryształu. Pigmenty syntetyczne mają strukturę mikrokrystaliczną,
w przeciwieństwie do posiadających strukturę krystaliczną pigmentów historycznych, a także pigmentów pochodzenia naturalnego wydobywanych na skalę przemysłową czyli tzw. ziemnych. Wielkość ziarna determinuje efekt optyczny załamania światła i jego przenikania z kryształu w kryształ. Dzięki zdolności przepuszczania światła kryształy dają efekt laserunkowy, głębię koloru i wibrującą powierzchnię zmieniającą odcienie zależnie od kąta padania światła, mikrokryształy natomiast łączą się w konglomeraty i zachowują jak "grudki brudu", nie przepuszczalne dla światła, dają barwę tępą i jednostajnie jednolitą.
Wznowienie produkcji pigmentów historycznych ma nie tylko niebagatelne znaczenie dla konserwatorów, którym umożliwia naśladowanie technik oryginalnych i uzupełnianie obiektów tymi samymi materiałami przy użyciu których powstały, i których zmiany optyczne zachodzą z dobrze znany i przewidywalny sposób, podobny do tego jaki charakteryzuje proces starzenia danego obiektu np. malowidła lub fasady.
Służą one także artystom tworzącym dzieła nowe. Nie tylko malarzom trudniącym się malarstwem sztalugowym lub ściennym, ale architektom i dekoratorom wnętrz. Ci ostatni mogą przywrócić do życia wibrujące w światłach i cieniach, posiadające głębię koloru, naturalne i ekologiczne, przyjazne naturze człowieka i jego emocjom powierzchnie barwne.
Parametry techniczne produktu Pigmenty artystyczne Szmal
Parametr | Wartość |
---|---|
Kolor pigmentu Szmal | 41770 Zieleń z Nikozji mieszanka ziem zielonych / 48651 czerwień żelazowa hematyt / 50010 IRIODIN srebrny S metalik 20-100um / 5006300 ZŁOTO MINERALNE gold pearl / 5006302 złoto gold satin / 5006303 złoto royal gold / 5006306 złoto mineralne olimpic gold / 5006308 złoto sunset golg / 5006316 złoto inków / 5006318 ZŁOTO MINERALNE brylantowe / 5007500 złoto mineralne bronze / 50160 złoto mineralne perłowe błyszczące / 50180 złoto mineralne królewskie 25g / 21610 żółcień kadmowa cytrynowa / 21620 żółcień kadmowa jasna / 21660 żółcień kadmowa ciemna / 21740 oranż kadmowy / 21760 oranż kadmowy cynobrowy nowy / 21820 czerwień kadmowa jasna / 21840 czerwień kadmowa ciemna / 21850 czerwień kadmowa rubinowa / 23600 kraplak alizarynowy jasny / 23610 kraplak alizarynowy ciemny / 40010 ugier żółty / 40012 ugier francuski bardzo jasny / 40020 ochra czerwona / 40040 ugier jasny złocisty / 40050 ugier żółty ciemny / 40060 ochra francuska jals / 40070 ugier złoty / 40080 ochra oranżowa / 40090 róż ochra czerwonawa / 40195 ochra złota z Karpat "gold ocker" / 40200 ugier Hawański francuski zielonkawy / 40220 ugier złoty jasny włoski ochra transparentna / 40231 ochra brunatna niemiecka / 40261 satynober włoski oryginalny / 40320 ugier ciemny włoski / 40392 siena naturalna francuska / 40400 ziemia sieneńska włoska żółta / 40430 ziemia sieneńska włoska palona ciemna / 40470 siena palona francuska / 40473 siena palona włoska / 40542 róż angielski / 40610 umbra naturalna cypryjska / 40612 umbra zielona włoska / 40630 umbra zielonkawa ciemna niemiecka / 40660 umbra naturlana cypryjska ciemna / 40690 umbra czerwonawa / 40700 umbra palona włoska czerwonawa / 40710 umbra palona cypryjska brązowawa / 40720 umbra palona cypryjska brunatno-czarna / 40730 umbra palona cypryjska czerwonawa jasna / 40800 ziemia zielona niemiecka / 40809 ziemia zielona z Nikozji naturalna / 40821 ziemia zielona z Werony czysta / 40984 szarość skalna odcień jasny / 41000 brunat kaselski brąz Van Dycka / 41550 puzzola mieszanka czerwonych ziemi / 41600 erkolana mieszanka pomarańczowych ziemi / 41700 zieleń Veronesea ziemia zielona z Verony / 41750 ziemia zielona z Vagone / 41820 ziemia zielona z Werony / 43210 żółcień / 44105 zieleń kobaltowa / 44115 turkus kobaltowy / 44210 zieleń chromowa / 44250 viridian zieleń szmaragdowa / 44605 zieleń jasna moss green / 45010 ultramaryna ciemna / 45016 ultramaryna kobaltowa / 45080 ultramaryna jasna / 45202 błękit pruski lux błękit Milori / 45405 błękit Colina ceruleum cyrkonowe / 45705 błękit kobaltowy / 45735 ceruleum kobaltowe / 46200 biel tytanowa rutylowa / 46210 biel tytanowa dwutlenek tytanu / 47011 czerń z winorośli imitacja / 47710 grafit w proszku / 48000 żółcień żelazowa jasna / 48060 oranż żelazowy / 48100 czerwień żelazowa jasna / 48160 czerwień żelazowa odcień pośredni / 48220 kaput mortum syntetyczne / 48350 brąz żelazowy ciemny / 48400 czerń żelazowa intensywna / 48420 czerń żelazowa błękitnawa / 48450 czerń żelazowa najciemniejsza / 48600 czerwień żelazowa naturalna hematyt / 48975 czerń żelazowa naturalna / 5006310 złoto mineralne faraonów / 5006312 złoto mineralne Majów / 5006317 złoto mineralne Sequin gold / 5006320 złoto mineralne antyczne / 55100 pigment studyjny żółcień / 55125 pigment studyjny żółtko jajka / 55140 pigment studyjny słoneczny / 55200 pigment studyjny pomarańcz / 55300 pigment studyjny czerwień jasna / 55400 pigment studyjny czerwień ciemna / 55450 pigment studyjny bordowy / 55470 pigment studyjny róż / 55500 pigment studyjny błękit jasny / 55600 pigment studyjny błękit ciemny / 55700 pigment studyjny zieleń jasna / 55800 pigment studyjny zieleń ciemna / 55900 pigment studyjny fiolet |
Poleć produkt
Osoby, które kupiły produkt Pigmenty artystyczne Szmal kupiły także
-
Sykatywa jasna cyrkonowa
-
Biel tytanowa dwutlenek tytanu 1000g, 500g, 250g
-
Werniks ochronny antygraf 125ml Maimeri Idea Oro 764
-
Pokost lniany 100ml, 250ml Renesans
-
Benzyna lakowa White Spirit 150ml, 250ml, 500ml, 1L
-
Pędzel płaski naturalny ucho bydlęce
-
Pędzel płaski pomarańczowy seria AJY 232- rozmiar 1-12 syntetyczny
-
Szpachelka Italy 14 z drewnianą rączką